Lalalalala




Åh gosh! Här sitter jag först och gnäller över hur svårt det är att få jobb, sedan predikar jag om att jag ska skita i det och njuta av ledigheten. Och nu igår och idag droppar det in inte mindre än tre olika möjligheter till jobb. Galet!

Först igår ringde de ifrån BR leksaker där jag bara slängt in ett CV i förbifarten. De undrade om jag var intresserad och skulle höra av sig igen. Sen idag ringer en kompis pojkvän och föreslår ett snack över en fika om att jag ska jobba för honom på "hans" restaurang.
Och inte nog med det, påväg hem ifrån stan nu så ringer ett nummer jag inte känner igen och jag svarar som vanligt bara "Ja, hallå" och i andra änden sitter en kvinna ifrån Go Excellent och undrar om jag kan komma på anställningsintervju nästa måndag. Öh? Hell yeah! :) Dock är jag lite nervös för intervjun, för jag sökte jobbet på nätet via mejl och kommer inte exakt ihåg vad det var för jobb och annonsen finns inte kvar.. Så det kan nog bli intressant på måndag, mohaha.

Känns som att allt bara kommer lösa sig och bli jättebra. Känner både lättnad, nervositet och en sprittande glädje. Jag älskar att lära mig nya saker, men kan ju inte ta för givet att jag får något av jobben. Gah, nu börjar det igen.. Väntan på ett svar. Spänningen av att hoppas och inte veta.

Jaja, detta ska jag fira med en promenix medan solen fortfarande lyser. Eller en löprunda i skogen?

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0