Think again

Morning sunshine!
Varför blir man automatiskt lycklig av att solen lyser in genom sovrumsfönstret och värmer de annars så kalla fossingarna som alltid hamnat utanför täcket?

Jag mår riktigt bra nu. Verkligen njuter av tillvaron. Och det är inte bara pga av att solen skiner, utan jag mådde riktigt bra igår med trots regnet som smattrade utanför.
För jag har insett ett och annat.

Jag har gått runt och tänkt att det är synd om mig som får gå hemma och inte ha något jobb. Som kan gå och ta en fika när helst jag vill med mina goa vänner. Som kan vara uppe hela natten och sova hela dagen. Som kan ägna hela dygnets timmar åt att bara ta hand om mig själv, gå på massage, träna, promenera, laga god mat.
WHAT? Jag måste haft en liten klitsch i hjärnan som tänkte så!

Jag har sökt massa jobb, vissa med mer framgångsrikt resultat än andra. Jag har verkligen ansträngt mig, och nästan imponerat mig själv med min beslutsamhet. Och ärligt talat kan jag inte göra så mycket mer än att luta mig tillbaka och vänta. Via kontakter vet jag att det kommer dyka upp jobb så småningom och det är trots allt inget jag kan påverka.

Med detta menar jag inte att jag ska sluta söka jobb, hell yeah att jag ska ha ett jobb. Men om det inte kommer idag eller imorgon så är det ingen panik. Detta är mycket tack vare min underbara man som anser att jag ändå bara kostar honom lite mer mat i månaden, och min älskade pappa, som alltid har ett bekymrat uttryck i ansiktet och undrar om jag behöver hjälp ekonomiskt. Jag är lyckligt lottad, så är det bara.

Så med detta vill jag ha sagt att jag ska börja njuta. Så idag gick jag upp vid tio, har nyss ätit frukost och planerar nu att ta en promenad i solskenet med min bedårande lilla vovve. Resten av dagen får bestå av födelsedagsshopping åt darling, städning och sedan en vända till gymmet för solning och träning.
En perfekt dag med andra ord :)

Återkommer.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0