Galet

Ja, det ordet beskriver nog bäst hur det känns i mig just nu. Vi springer ut på fredag, tar studenten, säger hejdå till det trygga livet innanför skolans tunga dörrar och kastar oss ut i verkligheten. Låter jag pessimistisk? Nejdå, det har bara gått upp för mig hur sjukt det är. Tryggheten man haft i att varje vardag ha ett ställe att gå till. Tryggheten i en hel klass som man umgås med, vännerna som tillhör. Studiebidraget som trillat in varje månad. Ja, listan är lång.

Saken är att jag inte är det minsta ledsen över att lämna allt det där, jag gillar förändring. Men för att vara helt ärlig så är jag rädd. Inte mycket, men tillräckligt för att inte njuta av exakt varje sekund på dygnet under "studentveckan" som nu är igång. Dravel dravel dravel. Skönt att lufta tankarna bara..

Nu till det roliga :) Imorgon är det klassens dag slash utklädningsdag på skolan och vi i trion bestämde oss för att vara cowgirls. Why not liksom? Så det blir jeansshorts, rutiga skjortor, cowboyhattar och hela kittet. Rundar av kvällen med La Scala och dans natten lång. Kan bli riktigt trevligt.

Onsdag är det Don´t drink and Drive. Känner mer för att sova bort dagen, men kanske är nyttigt? På kvällen blir det klassfest. Sjukt länge sen man använde det ordet eller? Haha. I sexan senast kanske.
Torsdag blir lugn, vi är lediga och alla ligger väl döda hemma och återhämtar sig och laddar inför le grande finalé.

Fredag, studentdagen. Champagnefrukost, utspring, flakåk, skiva hemma med familj och vänner, och sen ut och slira. Fatta att vi slutar nu? Crazy! :D

Uppdaterar senare i veckan, med förhoppningar om att jag överlevt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0