"det här året har varit det bästa i mitt liv"

Hade ni en bra afton innan klockan slog tolv ? Det nya året som firades in, och en och annan raket som small. Många var drunk, vissa hade sin fösta fylla. Andra satt och åt middag med de närmaste. Och jag får väl erkänna att denna nyårsafton tillhörde jag den första kategorin, eller ja full var jag väl inte. Men berusad. Nästa nyår däremot har jag bestämt mig för att mogna till och bara sitta ner i goda vänners sällskap och äta en god middag, dricka gott och stillsamt fira in det nya året.

Det mest minnesvärda för mig under kvällen var när Marcus, appropå ingenting, vänder sig emot mig efter att pratat med Majoran eller Jocke, ser mig i ögonen och säger "älskling, det här har varit det bästa året i mitt liv".
Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, och där och då i några få sekunder var det bara hans varma blick som fanns. Allt annat var suddigt.

Vore kul att berätta för er hur vi blev tillsammans ifrån början. Det var en katt-och-råtta-lek, där jag hade makten. Varför det undrar folk då. Jo, för att jag tog makten.
11 februari hade jag honom runt mitt lillfinger, och thank god att han villigt gick med på att spela med i mitt spel. Där spelet inte slutade med vinst för den ena och game over för den andra, utan spelet slutade med kärlek. Ren och skär kärlek.


Jag kan utan problem sitta här och säga att det här har varit ett av mina lyckligaste år hittills. Trots mina ups and downs i mitt eget huvud. För han har alltid varit där, alltid hållt mig i sin famn och alltid pussat bort mina tårar.

När vi ändå pratar om året som gått kan jag ju inte glömma att nämna hur vi köpte vår lilla ögonsten, som just nu står nedanför soffan och skäller för att han vill komma upp. Nu övergick han till att gny och det står jag inte ut med, så då tar jag alltid upp den lilla skiten.
 

Ska inte dra ut mer på det här, men vänner och familj står lika rock hard fast vid min sida, även detta år som gått.
Tack, mina underbara. Tack Hanna, tack Lucia.





Låt detta år bli precis lika bra som det förra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0