Påpälsad i höst

Så fort graderna sjunker under 15 grader(plus!) så förvandlas mina fingrar till ispinnar, och problemet går inte att avhjälpa ens med tre lager av varma vantar. Det värsta av allt är att detta i princip gäller för hela min kropp..

"Klä på dig!" är en stående fras jag får dras med att höra varje vinter, men vafan ska jag behöva se ut som en michelin-gubbe dygnet runt för att jag bor för långt ifrån ekvatorn? Nejtack.
Har insett att lösningen till detta är både snygg och varm och den stavas..
P Ä L S.
Mjaa, då kommer man bara till ett litet nytt problem. Jag tycker inte om att vara som alla andra. Och alla som har någon känsla för mode vet att hela modevärlden surrar som i en bikupa om detta plagg.

Men i det här fallet får jag väl svälja min stolthet med hull och hår (haha, jag har humor), och köpa den där förbannade secondhand pälsen. Eller sno mormors superfina, och självklart gamla!, svarta underbara päls.



Jag är en sjukt god själ, faktiskt!, så tänkte tipsa om den här sjukt snygga pälsen som någon trevlig lagt ut på Tradera. Men jag är inte tillräckligt snäll för att länka, för funderar starkt på att buda på den själv. Må bästa kvinna vinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0