Torrshampoo

Jag är en av dem som kan sälla mig till skaran över de som inte velat testa torrshampoo. Främst för att jag haft mani med att duscha varje dag, men även för att det  verkat äckligt.

Men nu har mitt hår bara blivit torrare och torrare, och alla råder mig att inte duscha lika ofta. Wtf?! Ska jag gå runt med skitigt hår elr? Aldrig, tänkte jag. Men så har ju det här med torrshampoo legat i bakhuvudet efter att ha läst att många använder sig av det. Så jag bestämde mig, och gjorde slag i saken och köpte ett på prov..


Vet inte om det här med besatthet och beroende är vettigt i något fall, men när man låter det gå mer än fem dagar innan man duschar håret, då är man nog lite insnöad alltså. Jag duchar nu inte längre varje, varannan eller var tredje, utan snarare var fjärde eller femte dag. Vilket betyder en till två ggr i veckan. Heeey, framsteg eller hur?

Frågan är bara hur bra det här är för håret på långsikt...? Min kära syster in law, frisören,  rynkade på sin lilla näsa när jag stolt berättade att jag inte duschat på fem dagar sist vi sågs. Fick snabbt tillägga att jag faktiskt duschar kroppen, och att jag inte slutat raka benen!

Någon som vet hur det här fungerar? Någon hårexpert? Nehe.

Det bästa is yet too come.. man får en fucking fantastic volym! Platt hår? Torrshampoo. Fettigt hår? Torrshampoo.
Torrshampoo är nog svaret på alla med skandinaviskt hårs böner. 

 Själv använder jag mig av Kisbys variant på detta, som är köpt på en salong i Kalmar. Såg att det även fanns på nätet. Men måste ju tillägga att det finns en hel uppsjö av märken och sorter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0