Mainstream

Har funderat nu ett tag på varför alla "modebloggare" klär sig så förbaskat svart. Visst, jag älskar svart, klart en av de färgerna som dominerar i min garderob. Men hela det här köret med svart ifrån topp till tå förstår jag bara inte ?

Blev därför lite glad när jag gick in på BlondinBellas blogg (JA, även jag stöttar henne ekonomiskt genom att läsa hennes blogg dagligen), där hon satt modebloggarnas klädsel på sin utelista. För tänk efter, visst ser de alla likadana ut och I guess that svart är färgen de alla trivs bäst med?

Funderar vidare och kom till insikten att jag är ganska korkad när jag sitter och surfar runt på olika bloggar som skriver om mode, för att få inspiration. Alla har samma typ av outfits, skillnaden är kanske att den ena köpt kläderna på Monki och den andra har köpt dem ifrån Acne eller Dagmar. Trots det har de alla som mål att sticka ut och vara först med det trendiga. Baah, lycka till att vara trendig och ensam om något i mainstream land.

Säg till mig den dagen då jag enbart  burit svart i mer än en vecka, för begravnings entreprenör är inget mål jag har att se ut som.



Michaela, a.ka "rar" goes dark.


"Hur du ser ut som en fullfjädrad modebloggare"
(Bilder lånade ifrån http://shecity.devote.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0