Trauma

Igår skulle jag egentligen varit på en utbildning inför mitt kommande sommarjobb, och på morgonen var jag helt inställd på att jag skulle vara där till halv nio. Så vid tio i åtta tänkte jag att jo, nu är det nog lagom att börja cykla (har fem km in till stan och ville vara i tid). Så går jag bara lite snabbt ut i köket för att dubbelkolla tiden.. och till min fasa står det i kalendern att utbildningen börjar klockan åtta !
Jag är raka motsatsen till det man brukar kalla en tidsoptimist, så jag får sån panik att jag nästan börjar hyperventilera. Tar mig tillslut samman och ringer och bokar om utbildningen till nästa vecka. Bah, detta kommer jag drömma mardrömmar om lång tid framöver..

Har jag nämnt att min pojkvän tycker om att tänja på gränserna vad det gäller att vara i tid ? Match made in heaven.

Efter denna traumatisk händelse går jag och lägger mig till bakgrundsljuden av E!-channel, där de pratar om de rikaste Forbés världen över. Antar att jag föreställde mig själv som nummer ett på listan, för jag sov gott där i ett par timmar.
Tillslut tassar min kära mor in, och vi bestämmer oss för en välbehövlig lunch nere på stan.
Blev även en runda i butikerna innan jag mötte upp Marcus för inhandling av diverse inredningsartiklar.

Sedan åkte vi bara hem en snabbis och bytte om och sedan vidare iväg till Kalmar för studentskiva.


My struggle against the clock

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0