The Happening

Hör jag ordet thriller tänker jag oftast "oh, gud så tråkigt!", jag vill hellre se skräck så man blir ordentligt skrämd.
Men igår när Marcus och jag varit på Elinas studenskiva (grattis förresten, du var otroligt fin i din vita klänning), så drog vi oss vidare in till stan och bestämde oss för att gå på bio. Det blev "The Happening", och tro mig den var riktigt bra. Jag satt fängslad hela filmen igenom och trots att den gick under genren thriller så blev jag rädd.
Det var nog de djupa nagelmärkena på min älsklings arm bevis för. Maha ;)



Filmen handlar om vad som troligtvis är en naturkatastrof som ingen kan utröna vad den beror på eller hur den uppstått. Vill inte säga mer, är roligare att bli totalt överraskad. Men tänk dig en film där nästan hela USA dör ut, men glöm alla zombies, aliens osv. Det är naturen som slår right back at us! Bra skådespelare dessutom, Mark Wahlberg, Zooey Deschanel, John Leguizamo, Spencer Breslin, Betty Buckley, Tony Devon, Jeremy Strong, Victoria Clark mfl. Och manuset är skrivet av M. Night Shyamalan.

Sevärd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0