Skriver bort stressen

Hetshets, hetspluggar, hetspratar och hetsskriver! Lugna dig kvinna!, utropar tillslut min kära fader när han tycker att det går för fort.

Jag har tagit en nap, den blev för lång, vilket resulterade i att min pluggtid kortades ner markant. När min älskling ringer hetspratar vi igenom helgens planer och avslutar med ett snabbt "hörs imorrn, sov gott honey!" och klick.
Just nu skriver jag så fingrarna går varma och mer skrivande ska det bli.
Tjejen ifrån tidningen ringde idag, lät superpositiv och sa att de var glada att jag skulle skriva för dem. Hon skulle höra av sig senare i veckan om lite mer ingående detaljer kring ämnen, deadline osv.

Det roliga är att nu medan jag skriver så rinner stressen av mig, ord för ord.. Hur kunde jag tvivla på att det var det här jag ville göra ? Jag älskar skrivkonsten och alla dess attribut, regler, finesser. Språket är vackert, att sätta det på pränt än finare.

Ge mig bara tid, en dator i knät och låt mina tankar snurra fritt så har vi nog bra krönikor till sommarens unga läsare.

image89
Finns det något somrigare än rosor & deras söta knoppar ?
Julie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0