New day, new problems? Hell no, brighter days are coming!

Riktigt så hemskt är det väl inte, men jag inser att varje dag har jag alltid nya grubblerier. Och jag ska väl inte alltid säga att det är dåligt, det är skönt att tänka och för att sedan inse att det hela kanske inte var ett problem utan snarare något som kan få mig att utvecklas. Sweet tänker man då. Men vissa saker tåls att tänka extra på, och man kanske inte alltid kommer fram till något bra. Då sopar jag problemet under mattan och hoppas på det bästa. Ibland försvinner problemet då detta görs, men ibland kan det gå en tid och sedan poppar samma problem upp igen och kanske då än mer olägligt än första gången.

Nog snackat om snack&tankar, idag var första dagen i skolan igen. Skönt? Mjae, ska väl inte överdriva min skolentusiasm, men alltid underbart att träffa alla fina människor. Jag trivs med folket i den här stan, skön stämning och det finns en hel del guldkorn. Men det är allt jävla snack som gör mig så frustrerad! Det tar liksom aldrig slut.. och det är folks största nöja att döma och peka ut andra, på helt felaktiga grunder. Men jag märker mer och mer att det inte bara är mig det händer, det händer även folk runtomkring mig.

Grejen är att jag inte vet om jag ska bita ihop och kämpa vidare, eller om jag ska göra som Malin o jag har pratat om, att bara ta mina belongings och dra. Vill härifrån, ska härifrån, men ska jag gå ut trean här, eller ska jag flytta redan i sommar? Tankarna snurrar, mitt liv snurrar och jag vill helst bara stå stilla och fundera klart. För mkt begärt måntro?

Usch, jag skriver ofta såna här inlägg, deppinlägg där jag vrider och vänder på livet och mina tankar. Men det var iofs lite därför jag skaffade bloggen ifrån första början. Tycker om att skriva, och alla peppar att jag ska skicka in något till tidningar, men jag vågar inte. Eller jag vågar, men är orolig för reaktionen och om jag är tillräckligt bra. Nej, ska fasen ta tag i mitt liv! Ska sätta mig ner och skriva, skriva, skriva!
Idag är första dagen på mitt liv som Julie, tjejen som vågar allt och satsar allt. Jag ska våga och jag ska vinna!

Nu ska jag vara pinsam.. Rickard gör mig glad, och gör att saker jag tar mig för blir lättare och roligare. Tack!

Nu ska jag ut o springa, ställde cykeln vid skolan så måste ändå ut hur eller hur. Kan lika gärna förena nytta med nöje. Taha, jag har mensvärk så det bara skräller om det.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0