Jul+mat = ?

                                  image53
     Var är de jävla kroppkakorna ?

Har inte förstått "the thing" med julbord. Ett bord fullt av julmat, mat som bara är en salig blandning av allt det man äter resten av året. Och det skulle man vilja stoppa i sig i en enda röra? Njaaa, vet inte om det där är något för mig.

Dock, och ett stort DOCK, så fullkomligen älskar jag de små gula kroppkakorna. De är ju så otroligt goda och ja, små och söta. Sånt gillar jag. Fast det finns ju saker man skulle kunna ändra där med, varför proppa det goda skalet fullt med äckliga fläskbitar? Uuuäh!

Min poäng med detta inlägget är att imorrn ska jag på julbord på Öland, min kära släkt & jag ska dit och tanken är väl att vi ska komma hem välfyllda och lite sådär lagom rosiga om kinderna av all mat.
Någon annan än jag som ser den bristande tjusningen i detta? Jaja, hoppas övriga familjen äter ÅT mig, så det inte märks hur jag petar i mig två kroppkakor och en köttbulle.

Nog snackat om ingenting. Julbord sucks, elr det får vara min uppfattning for now. Kanske ändrar mig efter imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0