Avkoppling vs. stressig dag

Avkoppling för mig är att inte ha något inbokat, ingenting jag måste göra. Utan jag ska bara kunna vara, ta dagen som den kommer och relaxa.
Och detta hade jag stora förhoppningar på för denna dag. Men ack så fel jag hade, dagen blev ett enda stort stress- och orosmoment.
Jag segade på morgonen, tittade lite på SATC, duschade länge osv.. det började alltså som jag hoppats. Men sen fick jag för mig att jag skulle gå och sola (hej, nyårsafton är om tre dagar!), och skulle då i all hast fixa skjuts till kyrkan. Dum som jag var trodde jag att det var löst utan att fått ett riktigt besked. Tyvärr funkar det inte så i den här världen. Så vid tio över fyra får jag, efter att ha väntat i en halvtimme, tillslut ett ledigt solarie och i samma veva ringer Hanna och upplyser mig om att jag inte kan åka med dem. YES, är min första tanke.

Springer iaf in och slänger mig i solariesängen, och det brukar alltid annars vara en viloplats för mig men icke, idag låg jag på helspänn med hjärtat i ena kinden och pulsen rusade i hundraåttio. När jag blir såhär stressad brukar jag även ha en tendens att bli jävligt otrevlig, så förlåt och FÖRLÅT lilla tant som ev. fick ganska bitska svar vid vårat smalltalk angående huruvida gymmet blivit så "trevligt" inrett.

Insåg tillslut att min cykel stod på stan, så det blev min räddning. Jag hann därför cykla hem till mamma, äta en Sharon-frukt (ätit två fjuttiga mackor på hela dagen!) och sen rusa vidare till kyrkan där man skulle infinna sig vid 17.30. Baaah, jag får ont i magen av all stress.
Konserten blev iaf helt underbar, och jag satt och mös med Kattis hela kvällen då vi inte sjöng. Bästa flickan i världen den tjejen!

För att sammanfatta dagens matintag så kan jag helt kort säga att min mage grät efter food när vi kom ut. Var sugen på pizza men ändrade mig i all hast och valde att äta fullkornsbröd med brie och ruccola på. Mums!

Skulle ha varit hos Kattis med Hanna & Linnea nu, men hade bestämt med mamma att vi skulle färga mitt hår idag, så blir nog inget med det tyvärr :(
Lång uppsats om en ganska kort dag, då jag faktiskt inte vaknade förrens vid halv ett. Men behövde skriva av mig lite. Taha :)

Imorgon shopping, oooh me likey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0