Gbg & helgen

Förra onsdagen åkte pappa, jag & brorsan till Göteborg för att spendera några dagar där. Vi bodde i pappas flickväns dotters lägenhet, med perfekt läge nära stan och med en massa ungdomar runtomkring. Alltid uppskattat ;)

torsdagen var vi på Liseberg, trots x-antal störtskurar. Men sen blev det uppehåll och t.o.m lite sol då och då. Det mesta åktes trots min sprängande huvudvärk, och hela dagen var allmänt bra. Vi åt på Pizza Hut medan det regnade som mest och det var gott&mysigt. Kvällen slutade med att vi stupade i säng och jag somnade på soffan i nån konstig vinkel och vaknade därför med en trasig nacke.

fredagen drog vi iväg mot Kållered och lite andra köpcenter, men vilken besvikelse sen! Riktigt tråkiga affärer, så min köplust var inte på topp. Det blev en hårinpackning, som väl behövs. Vi tog skydd inne på Ikea då ännu en störtskur träffade oss, och väl där inne fick jag syn på.. VANILJHJÄRTAN! Jag har inte ätit nån sån på.. ja evigheter, så medan de pressade 15 köttbullar med potatis och sylt satt jag nöjt och åt mitt vaniljhjärta. Mmm lycka :)
Senare på kvällen drog vi in till stan ( ja vi gick typ 500 m och sen var vi i stan) och i och med att det var Göteborgs kalaset just den här helgen så var det fullrulle och massa härlig musik och mängder med fulla och ickefulla människor i alla de former. Efter det drog vi neråt och gick på bio, Rush Hour 3, och jag måste säga, jag har inte skrattat så mkt på väldigt länge. Kvällen var lyckad!

lördagen städade vi lite och lämnade lite tack-för-lånet-av-lägenheten-presenter. :) Sedan började vi åka hemåt, men stannade i Jkpg påvägen. Där gick vi i affärer ett par timmar och jag inhandlade en klänning (surprise! ;P) i blockmönster.
Vidare hemma så mötte jag upp tjejerna för att ta en pizza och köpa groggvirke, var mysigt och vi fortsatte sedan hem till mig där vi satte igång att göra oss iordning och festa litegrann. Runt elva, halv tolv drog vi oss neråt mot Sky där Ida och Adam hade en privatfest då de fyllde 18 respektive 20 år. Hela kvällen var grymt kul och vi dansade hela tiden. Mina tjejer är de bästa! Önskar bara att Malin hade varit med, då hade vi varit fulländade.

Söndagen var bara en trött och seg dag, wuääh. Inga kommentarer.

Igår var vi iaf och tränade, Hanna och jag och det är öppet hus på gymmet så det vimlade av folk och vi var på ett pass med en grymt het instruktör. Mötte en hel del sötnosar där också, bl.a. Malin och Maia.
Efter träningen blev det mys och film hos mig där vi alla fyra var samlade och hade en kul kväll med skräckisar och kladdkaka :)

Idag blir det träning och ta det lugnt, kanske träffa nån av tjejerna också? ;)

Puss Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0